Школска 2019/2020. година

Синиша Ћулафић реализотор Mикро-Физ пројекта у Научном клубу Смедерево

На радионицама са коришћењем Микробита за упознавање научних дисциплина, ученици имају прилику да се кроз практичну израду упознају са физичким појмовима и феноменима Физике, Био-Физике и Математике. Кроз писање одговарајућег кода и самосталним тестирањем уз коришћење рачунара, микробита, каблова, воћа, графита, жица, дестиловане воде и соли, звучника и слушалица, ученици: мере ниво осветљености, крерирају звучну картицу, испитују проводљивост материјала, слушају како воће “свира”, испитују магнете, упознају се са применом микробита у математици ( остатак код целобројног дељења, множење целих бројева од -10 до 10, симулатором рачунају обим и површину правоугаоника, парност броја, сабирање и одузимање разломака) и играју се бројевима, употребом микробита уместо коцкице за бацање играју "Не љути се, човече", креирају радио везу и праве видео материјале. Уз рад у пару и у групи развијају и вештине сарадње уз подстицање интересовања за науку и њену практичну примену.

19.11.2019. године од 19 часова, одржана је прва радионица пројекта којој су присуствовали ученици седмог и осмог разреда ОШ ”Бранко Радичевић” Смедерево, ученик ОШ ”Ј.Ј.Змај” из Ковина, вршачки едукатор Немања Николић и реализатори: Синиша Ћулафић, Горан Тирнанић и Мирјана Кокерић.

Ученици су на првој радионици мерили ниво осветљености, испитивали проводљивост материјала, испитували магнете, радили са компасом и упознали се са употребом микробита уместо коцкице за бацање играју "Не љути се, човече". На радионицама ученици су снимали своје радове, микро-бит у акцији, које ће на завршном сусрету пројекта приоказати другарима и наставницима у великој сали РЦ Смедерево.

Након Кахут квиза о проводљивости материјала победници су зарадили слатке награде, а алуминијумска фолија из поклона употребљена је за испитивање проводљивости материјала. Уз интерактивну симулацију проводљивости материјала ученици су имали прилику да обнове своја школска знања која су и практично проверили уз коришћење микробита. Радионица је позитивно деловала на развој мотивације код ученика, који се радују наредној радионици и новим сазнањима.

На радионицама овој пројекта ученици ће развијати и вештине сарадње, комуникације, вештине рада са ИКТ алатима, као и вештине и знања потребна за примену експеримената у Физици, Био- Физици и Математици. Код ученика овај пројекат развија интересовање према овим наукама.

Синиша Ћулафић

Copyright © 2019 Основна школа „Ђура Филиповић" Плочица